Tugay Kerimoğlu


Tugay Kerimoğlu Türk futbolunun son yıllarda yurt dışına gönderdiği ve gittiği yerde başarılı olmayı başaran,kendini kabul ettiren tek adamı.Tugay sözleşme uzatma teklifini kabul ettiği takdirde enazından 2 sezon daha Blackborn formasını giyecek.Hemen Tugay'ın Galatasaray'daki son yıllarına bakıyorum.Emre yetişmiş takımda yer bulmaya başlamış, çoğu zaman Tugay yedek klübesinde ve muhtemelen 1-2 sezon içerisnde ya emekliye ayrılması söylenecek yada başka bir takıma sürgün yiyecek düşüşe geçmiş vasat bir oyuncu profili çizmekte.Oysa Tugay altyapı takımında oynadığı dönemlerde bile sıkı takip altında olan büyük yetenek olarak lanse edilmiş bir oyuncu olmasına rağmen Türkiye'de oynadığı süre içerinde sahip olduğu futbol kapasitesini çok zaman gösteremeyen ,daima geri giden bir performans sergiliyordu.Önce takım kaptanlığı elinden alınan Tugay yedek kalmaya başlamış ve sonun başlangıcı yaklaşmışken eski hocası Gream Sounes tarafından İskoç Glasgow Rangers takımında oynarmısın ? sorusuna evet cevabı veriyordu. Gelen teklifi kabul ederek bir bakıma puslu ve kaos içinde yüzen Türk futbol piyasasından uzaklaşmayı şeçti . Rangers ile İskoçya Lig ve kupa şampiyonluğu yaşayan milli oyuncu ortaya koyduğu performans sonrası bu sefer Blackborn Rovers'ın transfer listesinin baş aktörü olarak İngiliz ekibine geçti.2001-02 sezonunda gerçekleşen transferin ardından yeni takımıyla Lig kupası şampiyonluğu yaşayan tecrübeli oyuncu 2006-07 sezonundan beri takım kaptanlığı yapmaktadır.

Ülkemizden bir çok oyuncu yurt dışına transfer oldu .Hepsinin gidişleri ile dönüşleri aynı frekansta olamadı.Kimi sıla hasreti çektim dedi kimi hocamı kıramadım döndüm .Tugay 38 yaşında ve hala önüne yeni mukavele konuyorsa sadece bu bile ülkemizin futbol mantığının ne kadar gerilerde olduğunu göstermeye yeter. Yazımı Tugay Kerimoğlunun bir sözüyle bitrimek istiyorum.


''Türkiye'de herkes futbolu çok fazla biliyor,herşeye müdahil oluyor.futbolculuk kariyerimden sonra Ada'da kalıp antrönörlük yapmak istiyorum'Çünkü insanların bakış açısı sadece saniyelik bizde. Bir maç yendiğiniz zaman sizden iyi insan yoktur Türkiye'de. Sizin bir yerden ayağınızı kaydırmak isteyen insanlar çok bizde. Yani yaptığınız başarıların çoğunun üstüne basarak geçenler de var. Elde ettiğiniz başarıları silmek isteyenler var. Yaptığınız o kadar emek, yaptığınız o kadar çalışma, sabahın 7'sinde gelip akşamın 8'ine kadar tesislerde kalıp kendi hayatınızı, kendi bünyenizi, o işe verdiğiniz zaman insanlar bilmez ama onu yıkmaya çalışanlar çok var. O yüzden bunu hiçbir zaman düşünmedim, belki antrenör olmayı bile düşünmüyordum bundan önce. Ben ki bunu hiçbir zaman düşünmedim ama bu ülkede olduktan sonra niye yapamayayım diye soruyorum kendi kendime. Yaparım da çünkü, yani o tecrübe ve bilgim var, sahaya yansıtabileceğim çok şey var kenardan. Bunu her zaman da düşünmüşümdür ama Türkiye'yi hiçbir zaman düşünmedim. Çünkü insanlar biliyor, rahat bırakılmıyoruz. Bugün baktığınız zaman hangi futbolcu rahat sahaya çıkıyor? Hangi antrenör rahat sahaya çıkıyor, hiç birimiz.'

Yorumlar