Gaizka MENDİATA

Gençliğimizin o hızlı dönemlerinde dönemin popüler oyunu Fifa 98 ile içli dışılı zamanlar tüketirken, İspanya milli takımını ile oynama sebeblerimin başında gelen adam , Mendieta'yla sağdan sağdan ceza sahasına iner o herkesin attığı klasik ''hacı, çaprazdan vur kesin gol olur.'' gollerinden atardım.Mendiata'yı ilk defa Uefa kupasındaki Beşiktaş - Valencia maçları ile daha dikkatli takip ettim.Mendiata özellikle İnçnü stadında çok iyi bi futbol oynamadı.Lakin dedim ya, sarı saçlar, dik duruş ve sahayı kartal gibi süzen gözler komple futbolcu olduğunu çağrıştıtıdı bana.Valencia'da yıllarca kaptanlık yapan ve efsaneleşen Mendiata 2001 yılında kallavi bir rakam kkarşılığı Lazio'ya transfer olması ile birlikte başa çıkılmaz sakatlıklarada merhaba demişti.Önce Barca'ya kiralandı sonraMiddlesbrought' a önce kiralık ardından tapusu ile birlikte verildi. Premier lig'tede sakatlıktan arda kalan zamanlarda oynayan Gaizka son demlerinde ve orda da yalan olup gitti.2007'de emeklilik kararı ve yok oldu.Zaten efsanesi olduğu Valencia'da o eski Valencia değil , ne Mendieta kaldı ne de Valencia.Ne biçim birşeymiş bu, bi' çok insanın adını bile hatırlamadığı bi' futbolcu benim için efsane olmuş.Olay şekildemiydi yoksa Fifa 98'de mi,eğer Fifa 98'deyse Mendieta'yı bu kadar etkili yaptığı için EA Sports'u kınıyorum...sizin yüzünüzden yalandan kahraman yaptım ulan adamı kendime...ama sanmıyorum ya...Mendieta iyidir.

Yorumlar