Arjantin Futbol Ligi Yayınları & Cristina Fernandez De Kirchner



2009 yılı Ağustos ayında Arjantin Futbol Federasyonu başkanı Julio Gronoda'nın futbol maçları yayın ihalesini  yıllık 70 milyon dolardan 200 milyon dolara çıkartma amacı ile başlattığı yayın kaosu sonrası yayıncı kuruluş TSC ile kontrat feshetmesi ve akabinde  Arjantin ligi karşışmalarının devlet kanalından yayınlanması ile sonuçlanmıştı.O dönem devlet başkanı Cristina Fernandez reklam gelirleri ile finanse etmeyi ve tüm Arjantinlilere ücretsiz futbol keyfi sunmayı planlıyordu.  Arjantin futbol ekonomisinde  aradan geçen 4 yıllık süreçte gözle görülür bir ilerleme olmadı lakin karşılaşmaları devlet kanalından ücretsiz izleterek halkın gözünde prestij kazanan Cristina Fernandez,  reklam gelirleri ile  yayın bedelini amorti edebilme düşüncesi uygulamada başarısız olduğunu açıklamak zorunda kaldı. 2009 Apertura sezonu ile başlayan devlet eli ile maç yayını projesinde  reklam verenler politize olmamak ve hükümet taraftarı görünmemek adına reklam verme konusunda beklenilen kaynağı yaratmaması ile hükümetin maç yayınları için 4 milyar peso (800 milyon Dolar) zarar etmesine sebep olmuş durumda. Gelinen noktada hükümet maçları ücretli yayın platformuna devretmeyi ve ücret mukabili maç yayınlarını sunarak zararı asgariye indirgemeyi tasarlıyor. Yapılan anlaşmaya göre maç yayınlarını haftalık da sezonluk olarak izleyiciye satılacak. Gelir seviyesi çok düşük 1 milyon kişiye ise ücretsiz olarak devlet tarafından dekoder verilecek. 

 Arjantin Ligine Devlet Desteği 

Arjantin Ligi Yayın İhalesi

Yorumlar