Larbi Ben Barek & La Liga'da İlk Afrikalı



  La Liga tarihinde forma giyen ilk Afrikalı futbolcu Faslı Larbi Ben Barek , sergilediği gösterişi futbol ile Kuzey Afrikalı oyuncular başta olmak  üzere tüm kıtaya, La Liga'nın kapılarını açan isim oldu. 1914 yılında Fas'ın Casablanca şehrinde dünyaya gelen  Abdelkader Larbi Ben Barek,  ilk spor kariyerine efsaneleştiği futbol yerine Boks'u seçerek başlamış.  Ben Barek  daha sonra futbola yönelerek bölgesel takımlarda forma giyerek futbola başladı.1930 yılında ilk profesyonel sözleşmesini Afrika Şampiyonluğu kazandığı Union Sportif Marociene ile imzaladı. Ülkesinde Üstün top tekniği ile geniş bir hayran kitlesine ulaşan Ben Barek,  1938 yılında  Fransa'nın Marsilya kulübüne transfer oldu. Marsilya forması ile sergilediği ince bilekli izleyenleri mest eden  oyununu 10 gol ile süsleyince ilk kez Kara İnci lakabı ile anılmaya başladı.Fransa milli takı ile 17 kez maça çıktı. Fransa'da sergilediği oyun Atletico Madrid'in  8 milyon Franklık teklifi ile Ben Barek'i La Liga'ya sürüklerken Fransız spor medyasında Eyfel Kulesi yada Arc de Triomphe'yi sat ama Tarek'i satma şeklinde eleştirilerle Marsilya yönetimini topa tuttu. 



  Atletico Madrid ile ilk sezonunda 19 gol atarken La Liga şampiyonluğuna önemli katkı yapan Larbi  Ben Barek 5 sezonluk  Atletico Madrid döneminde  113 maç 56 gol ile La Liga tarihine ismini yazdırdı. İspanya günlerinde ' Tanrının Ayağı ' lakabı ile anılan ve tüm zamanların en iyi Arap Afrikalı oyuncusu olarak anılan  Ben Barek 'in futbol kariyeri araya giren Dünya savaşı ile alkol ve tütün kullanımının tüm olumsuzluklarına rağmen  40 yaşına kadar  sürdü. Futbolculuk sonrası dönemde de Fransa ve daha sonradan bağımsızlığını kazanan Fas'ta kahraman olarak anılan Ben Barek ,1957 yılında  teknik adam olarak ise Fas milli takımının ilk teknik direktörü unvanını elde etti. Ben Barek için Brezilyalı efsane Pele  ' Ben futbolun kralıysam oda Tanrısı' betimlemesi yaparak faslı oyuncuya olan hayranlığını dile getirdi.


  Ben Barek Fas, Fransa ve İspanya'da önemli hayran kitlesi elde etmesine karşın futboldaki ırkçılığın kurbanlarından biri olduğu Fransa forması ile İtalya karşısında İtalyan taraftarlarca ırkçı saldırılara maruz kaldı.1992 yılında  Ben Barek'in yalnız başına  öldüğü trajik bir şekilde 1 hafta sonra  bulunan cesedi ile ortaya çıktı.

Yorumlar