Küreselleşme futbolu değiştirdi. Eskiden bulunduğu ülke topraklarında yada en fazla yakın bölgelerde takip edilen kulüpler ve yıldızlar vardı. Hayranları onları taraftar aidiyeti ile takip ederken durum tamamen taraftar olma temelindeydi. Taraftarlar için estetik unsurları kuvvetli bir oyun ile kazanan taraf olmak yeterliydi. Bazen kazanmasalar da saha içi mücadeleyi gözlemleme kafi geliyordu.
Futbol doksanlı yıllarla birlikte saha içi olguların , renk , camia gibi temellerle aidiyet hissinin peşinde arma peşinde koşan futbol severlerin katılımı ile ortaya çıkan ekonomik değerden fazlasını üretmek istiyordu. Kulüpler çok daha büyük sponsorluk anlaşmalarına imza atarken forma göğüs reklamı, sırt, yaka , kol , şort , antrenman tesisi panoları ve forma ve spor malzemelerine uzayan bir listeye sahip oluyordu. Sponsorluk anlaşmalarının içeriğinin ve sağladığı ekonomik katkının büyümesi ile kulüpler için bölgesellikten küreselliğe geçiş süreci başladı. Kulüplerle anlaşmalar yapan sponsorlar ürünlerini kulüp üzerinden daha geniş kitlelere pazarlamak için kulüplere bölgesel oyuncu transferlerinden , kamplara, gösteri maçlarından , mini turnuvalara bir çok yol açtı. Nakata'nın İtalya Transferi , İnnomoto ile başlayan Premier Lig'in uzak doğu aşkı temelinde pazarlama olan atılımlar. Büyüyen ve hızla gelişen futbol içerisindeki endüstri bazı efsane kulüplerin sıradanlaşmasına ,bazılarının yok olmasına bazılarının ise yeni futbol zirvesinin başrolüne taşıdı. Futbol artık global bir beğeni oluşturmayı başarabilen ligleri ve bu liglerde mücadele eden kulüpleri kalkındırıyor. Seksenli yılların ortalarından doksanların sonlarına uzanan süreçte futbolun zirvesi olan Serie A bu oluşuma tam ayak uydurmaması , eskiyen statlar ve temiz eller operasyonun da yarattığı atmosfer sonrası bayrağı İngiltere ligine devretti.
2018-19 Serie A Maç Günü Gelirleri
ccccccccccccccccc
2018-19 Serie A Ticari Gelirleri
2018-19 Premier Lig Ticari Gelirleri
Yorumlar